Handelsbetingelser

1. Generelt

  1. Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.littletivoli.dk.
  2. www.littletivoli.dk ejes og drives af Tivoli A/S, CVR-nr. 10404916, Vesterbrogade 3, 1630 København V, tlf. +45 3315 1001, mailadresse little@tivoli.dk.
  3. Aftalerne indgås på dansk.
  4. Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.littletivoli.dk. Der gælder ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. 

2. Betaling og levering

  1. Vi modtager betaling med Visa, MasterCard og MobilePay.
  2. Beløbet trækkes først, når varen afsendes. 
  3. Priserne er angivet i danske kroner. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængigt af den valgte betalingsform. 
  4. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.
  5. Vi leverer varen 5-7 arbejdsdage efter dit køb medmindre andet er oplyst.
  6. Vi leverer varerne med PostNord, UPS eller GLS. 
  7. Vi leverer til lande i hele verden. Tryk her for at se listen over lande vi sender til.
  8. Gør du brug af et tilbud om fri fragt, forbeholder vi os retten til at vælge fragtformen, f.eks. levering til nærmeste pakkeboks. 
  9. Vi tager forbehold for udsolgte eller udgåede varer.

3. Fortrydelsesret

  1. Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. 
  2. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
  3. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse. 
  4. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
  5. Du kan miste din fortrydelsesret, hvis du bryder plomberingen på plomberede produkter, som f.eks. cremer, sæber, kosmetik og lignende.

4. Returnering af varen og returomkostninger

  1. Du fortryder ved at give os besked herom via mail til little@tivoli.dk og kopi vedlægges returforsendelsen. Du kan også anvende forbrugeraftalelovens standardformular, som findes nederst i disse Handelsbetingelser, eller Little Tivolis egen fortrydelses- og reklamationsformular, som kan downloades her. Fortrydelsesformularen skal sendes til little@tivoli.dk. Vi kvitterer straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.
  2. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. 
  3. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
  4. Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til den adresse, som fremgår af din ordrebekræftelse, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale for returnering af varen. 

5. Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

  1. Når du fortryder, refunderer vi varens pris. Vi refunderer ikke leveringsomkostninger. 
  2. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. 
  3. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

6. Afprøvning af varen og emballage 

  1. Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
  2. Du må undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. 

  3. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

7. Gennemførsel af ordrer i Tivolis webshops:

  1. Digitale produkter: 
    Når du køber digitale produkter i Tivolis webshops, vil vi beder dig om din e-mailadresse, så vi kan sende dig en kvittering på dit køb. Dine kreditkortoplysninger behandles under gældende PCI – DSS standarder.
     
  2. Fysiske produkter: 
    Når du køber fysiske produkter i Tivolis webshops, vil vi beder dig om din e-mailadresse, så vi kan sende dig en kvittering på dit køb, og dit fornavn, efternavn og adresse, så vi kan sende varen hjem til dig. Vi beder dig desuden om dit telefonnummer, så at du kan tracke din pakke hos PostNord.

8. Reklamation

  1. Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen. 
  2. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel. 
  3. Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. 
  4. Mener du, at varen har en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores fortrydelses- og reklamationsformular, som du kan downloade her. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
  5. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

9. Klagemulighed

  1. En klage over en vare købt hos www.littletivoli.dk kan indgives via kontaktfunktionen på hjemmesiden.
  2. Du kan også sende din klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk.
  3. Du kan også sende din klage til os via platformen for onlinetvistbilæggelse, http://ec.europa.eu/consumers/odr/, der stilles til rådighed af Europa-Kommissionen. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: little@tivoli.dk